PÉNZÜGYI FELELŐSSÉG A ZÖLD JÖVŐÉRT

PÉNZÜGYI FELELŐSSÉG A ZÖLD JÖVŐÉRT

A FENNTARTHATÓ NÖVEKEDÉS, A DIGITALIZÁCIÓ ÉS A TUDATOS ÜGYFÉLKISZOLGÁLÁS HÁRMASÁRA ÉPÍT AZ MBH BANK

Pénzügyekről, fenntarthatóságról, digitalizációról, és a pénzintézetek előtt álló kihívásokról kérdeztük Puskás Andrást az MBH Bank vezérigazgató-helyettesét

Kezdésként egy-két személyes kérdés. Miért pont a pénzügyi területet választotta? Ha visszagondol általános iskolai és középiskolai tanulmányai idejére, azon a pályán halad, amit akkor elgondolt magának?

A pénzügyi terület választása számomra a stabilitás, a strukturált gondolkodás és a társadalmi hatékonyság iránti érdeklődésből fakadt. Már fiatalon lenyűgözött, hogyan képes a pénzügyi rendszer összekapcsolni embereket, vállalkozásokat és ötleteket, miközben rendkívül összetett és dinamikus környezetben működik. A Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetemen szerzett közgazdász diplomám előtt is vonzott a gazdasági rendszerek logikája, és az, hogy a pénzügyeken keresztül kézzelfogható hatást lehet gyakorolni a gazdaságra.

Diákként nem feltétlenül egy konkrét pozíciót, például egy bank vezérigazgató-helyettesi székét láttam magam előtt, hanem egy olyan területet, ahol a stratégiai gondolkodás és a gyakorlati megvalósítás egyensúlyban van. Az, hogy ma az MBH Bank felsővezetésében dolgozom, részben összhangban van a korai elképzeléseimmel, de a konkrét út, amelyen idáig jutottam, sok váratlan fordulattal volt tele. A Pénzügyminisztériumban kezdődő pályám, majd a belvárosi alpolgármesteri szerepköröm városfejlesztési feladatai más perspektívát adtak, amelyek később a bankszektorban is hasznosnak bizonyultak.

A pénzügyi szektorban végül az Eximbanknál és a Budapest Banknál eltöltött évek során találtam meg azt a terepet, ahol a kockázatkezelés, az operáció és az ESG szempontok iránti elkötelezettségem igazán kibontakozhatott. Ma úgy látom, hogy a pénzügyi szektor választása lehetővé tette, hogy a rendszerszintű gondolkodásomat és a gyakorlati problémamegoldó képességemet egyaránt kamatoztassam, ami diákkori önmagam számára is vonzó lett volna.

Diákként, voltak inspiráló emberek az Ön életében, akik meghatározóak voltak a későbbi élete, pályafutása tekintetében? Mit tart eddigi legnagyobb szakmai sikerének?

Diákéveim alatt több olyan ember is inspirált, akik a kitartásukkal, tudásukkal vagy éppen emberi hozzáállásukkal nyomot hagytak bennem. Középiskolai matematika tanárom például nemcsak a logikus gondolkodást tanította meg, hanem azt is, hogy a komplex problémák megoldása türelmet és strukturált megközelítést igényel – ez a szemlélet később a pénzügyi szektorban is kulcsfontosságú lett. Egyetemi éveim alatt pedig egy professzorom, aki a közgazdaságtan gyakorlati alkalmazását hangsúlyozta, segített megértenem, hogy a számok mögött mindig emberek és történetek állnak. Ezek az inspirációk nem közvetlenül a bankszektorra irányítottak, hanem egy olyan gondolkodásmódot alakítottak ki, amely később a karrierem alapjává vált.

A legnagyobb szakmai sikeremnek azt tartom, hogy részese lehettem az MBH Bank létrejöttének, amely három jelentős pénzintézet – az MKB Bank, a Budapest Bank és a Takarékbank – fúziójával jött létre. Ez a folyamat nemcsak szakmai, hanem kulturális és technológiai szempontból is hatalmas kihívás volt, hiszen több mint 11 ezer munkavállaló és eltérő vállalati kultúrák összehangolását igényelte. Az, hogy ma egy egységes, piacvezető pozícióra törő bank részeként dolgozhatok, és hozzájárulhatok az ESG célok előmozdításához, valamint az önkormányzati szektor kiszolgálásának erősítéséhez, számomra óriási eredmény. Ez a siker nemcsak az én munkám, hanem egy elhivatott csapat közös erőfeszítésének gyümölcse.

Rátérve a szakmára, az MBH Bank nemrégiben kiadta fenntarthatósági jelentését. Emellett az MBH Bank második éve főtámogatója a GreenTech Zöld Energia és Fenntarthatóság Szakkiállítás, Konferencia rendezvénynek. Melyek a jelentés legfontosabb megállapításai, miért fontos a fenntarthatóság a bank életében?

Az MBH Bank minden évben elkészíti és nyilvánosságra hozza Fenntarthatósági Jelentését, amelyben értékeljük az előző év során elért ESG eredményeket és mérföldköveket. Az MBH Bank fenntarthatósági stratégiája meghatározó szerepet játszik mindennapi működésünkben, amelyet a legutóbbi, 2023-as tevékenységünkről kiadott Fenntarthatósági Jelentésünk is alátámaszt.

Fontos eredményünk, és egyben kiemelt pontja a legutóbbi jelentésünknek, hogy elindítottuk a „Fenntartható Jövő Bankja” átfogó ESG keretprogramunkat, amelynek középpontjában a biodiverzitás védelme, a dekarbonizáció és a zöldhitelezés áll. Az MBH Banknál úgy gondoljuk, hogy stratégiai előnyt jelent a zöld átállás, amelyet üzleti tevékenységünk szerves részeként is kell értelmeznünk. . Hiszünk abban, hogy egy felelős vállalatnak nem csupán a pénzügyi eredményekre, hanem a társadalmi és környezeti hatásokra is figyelmet kell fordítania.

Szinte alig találunk már olyan szakmai cikket, értekezést, elemzést, mely ne érintené a fenntarthatóság kérdését. Melyek voltak a bank életében a legnagyobb fenntarthatósági kihívások és melyek a legfontosabb eredmények a bank indulásától kezdve mostanáig?

Ma már valóban elengedhetetlen, hogy a vállalatok integrálják működésükbe a fenntarthatósági szempontokat. Figyelemmel kísérve a nemzetközi szabályozásokat és kritériumokat, arra törekedtünk, hogy széleskörű ESG-tevékenységünket összehangoljuk és egy átlátható keretbe foglaljuk, ezért hoztuk létre a már említett ESG keretprogramunkat, a Fenntartható Jövő Bankját. Ennek jegyében számos programot indítottunk, többek között a hazai nemzeti parkok bevonásával, valamint fontos lépéseket tettünk a felelős szolgáltatásnyújtás érdekében. Emellett jelentős hangsúlyt fektettünk az ESG szemléletű edukációra a bank dolgozói körében, és a vállalati működés fenntarthatóbbá tételére.

Megszületett a Net Zero Banking projektünk, amelynek keretében nemcsak a saját és közvetett üvegházhatású gázkibocsátásunkat számoltuk ki, hanem a magyar tulajdonú bankok közül elsőként kívánjuk nyilvánosságra hozni a finanszírozott portfóliónk értékláncából származó közvetett szén-dioxid-kibocsátás mennyiségét is. A Carbon Monitor kezdeményezés keretében weboldalunk karbonlábnyomát is számszerűsítettük. Az elmúlt évben tett erőfeszítéseinket több rangos nemzetközi ESG-minősítés is igazolja, például a Refinitiv-től kiváló B+ minősítést szereztünk, amely további inspirációt és erőt nyújt az idei terveinkhez.

A digitalizáció egyre inkább életünk minden területét átjárja. Az MBH Bank milyen stratégiát követ a digitalizáció terén, különös tekintettel a „Digital First” és „phygital” megközelítésekre? Mi a helyzet az adatbiztonsággal és az adatvédelemmel? Miként garantálható, hogy az ügyfél tényleg biztonságban legyen? Milyen hatással lesznek ezek a technológiák az ügyfélélményre?

Az MBH Banknál digitalizációs kérdésekkel nap mint nap foglalkozunk. Az, hogy milyen szinten alkalmazzuk a digitális lehetőségeket működésünkben, alapvető hatással van folyamataink hatékonyságára, az ügyfélélményre és összességében arra, hogy hogy mennyire tudunk gyorsan, rugalmasan és ügyfélközpontúan reagálni a folyamatosan változó piaci igényekre. Csak néhány példát említve, a régi tagbanki alkalmazások kiváltására 2024-ben élesítettük az egységes mobilapplikációnkat (MBH Bank App) és az a célunk, hogy 2025. Q1-től már csak ezen keresztül szolgáljuk ki ügyfeleinket. Ennek a folyamatnak is a végén járunk, mobilapplikációnkat használó ügyfeleink mintegy 99%-a már letöltötte és használja ezt az új applikációt.

Emellett jelentős fejlesztéseken ment keresztül a fióki ügyfélkiszolgálást támogató front-end megoldásunk is. A publikus felhőben futó front-end rendszerünk egyre több és több funkcióval könnyíti meg a mindennapi munkát a fiókokban. Itt az elsődleges célunk, hogy ennek fokozatos kiterjesztésével az ügyintézési feladatok egyszerűsítését emeljük új szintre. Az adatbiztonság ma az egyik legkritikusabb kérdés, hiszen a digitális térben folyamatosan nőnek a külső fenyegetések. Ezért kiemelten fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleinket rendszeresen tájékoztassuk és edukáljuk az adatvédelemről és a tudatos digitális viselkedésről. A bankon belül minden szükséges intézkedést megteszünk a védelem érdekében – technológiai, jogi és szervezeti szinten egyaránt. Folyamatosan fejlesztjük rendszereinket, hogy lépést tartsunk a kockázatokkal.

Hogyan értékeli a jelenlegi belföldi és európai pénzügyi-gazdasági helyzetet, és milyen hatással vannak ezek a trendek az MBH Bank működésére? Hogyan látja a magyar bankrendszer helyzetét a nemzetközi trendek fényében?

A 2024-es év a kihívások és az alkalmazkodás éve volt, mind hazai, mind nemzetközi szinten. Ennek ellenére a hazai bankrendszer stabil, jól reagált a globális kihívásokra, és megőrizte erős működési alapjait. Az MBH Bank 2024-ben rendkívül eredményes évet zárt: mind a lakossági, mind a vállalati szegmensben jelentős növekedést értünk el a betét- és hitelállományban. Az elemzők szerint a 2025-ös kilátások kedvezőbbek gazdasági szempontból, mint a tavalyi évben – a gazdaság növekedési kilátások, a kamatkörnyezet enyhülése és a lassan, de növekvő beruházási kedv mind hozzájárulnak ehhez.

A zöld pénzügyi termékek is egyre inkább előtérbe kerülnek. Milyen termékeket és szolgáltatásokat kínál az MBH Bank az ügyfeleinek e-tekintetben?

Nap mint nap olyan pénzügyi konstrukciók létrehozására törekszünk, lakossági és vállalati oldalon egyaránt, amelyek támogatják ügyfeleinket fenntarthatósági céljaik elérésében. Ennek érdekében 2023-ban kidolgoztuk a zöld hitelezési és zöld finanszírozási keretrendszerünket. A lakossági ügyfeleink számára – figyelembe véve a fenntartható és környezetbarát megoldások iránti növekvő keresletet – olyan korszerű hitelkonstrukciókat kínálunk, amelyek az energiahatékonysági céljaikat támogatják, mint a napelem telepítés vagy a fűtéskorszerűsítés támogatása. Ezenkívül egyre több online hitelterméket tettünk elérhetővé, például lakossági ügyfeleink online hiteligénylési felületen keresztül igényelhetnek személyi kölcsönt. Ezen törekvések közvetve segítik az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését.

Emellett a bankcsoportunkhoz tartozó MBH Alapkezelő a tavalyi évben három új részvényalapot indított el: a zöldülő vállalatok részvényalapját, az új energia részvényalapot, valamint egy ESG globális részvényalapot. Ezen alapok bevezetésével vagy megújításával az volt a célunk, hogy az ESG szemlélet mentén tovább erősítsük az egész bankcsoport zöld befektetési termékkörét, ezzel kínálva még szélesebb palettát mindazoknak, akik a versenyképes hozamok lehetősége mellett a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe veszik a befektetések megválasztásánál. Ugyanakkor a vállalati hitelezési oldalon is kiemelt figyelmet fordítunk a fenntartható beruházások finanszírozására.

Fontos számunkra, hogy ügyfeleink számára elérhetővé tegyük az állami hitelprogramok keretében biztosított zöld finanszírozási lehetőségeket. Ezen elhatározásunknak eleget téve, idén többek között támogatjuk az öntözéses projektek megvalósulását a Közös Agrárpolitika (KAP) keretében, amelyekre februárban és márciusban lehet pályázni. Emellett újonnan megalapítottuk a Fenntartható Jövő Útja Díjat, hogy mi magunk is ösztönözzük a környezetileg előremutató tevékenységeket. Célunk, hogy folyamatosan csökkentsük a finanszírozott tevékenységek környezeti lábnyomát, ezzel is hozzájárulva a fenntartható fejlődéshez.

A magyar bankpiacon is kiélezett a verseny. Miben lehet több, jobb, más az MBH a versenytársakhoz képest? Melyek lesznek az MBH legnagyobb kihívásai az elkövetkező években?

Az MBH Bank erős versenypozíciót tudhat magáénak a hazai piacon. Ez a három korábbi tagbank legjobb képességeire, piaci tapasztalataira és ügyfélkapcsolataira épülő, de ezeken is túlmutató növekedési stratégia mentén valósult meg, amely már rövid távon is igazolta sikerességét. A szinergiák kihasználása lehetővé tette számunkra a hatékonyság növelését, az ügyfélkiszolgálás egységesítését és az innováció gyorsítását. Emellett kiemelten fontos számunkra a hazai vállalati szektor támogatása: a legfontosabb, gazdaságilag húzóerőt képviselő ágazatok számára releváns és versenyképes értékajánlatot kínálunk. A jövő kihívásai közé tartozik a digitalizáció további mélyítése, a munkaerőpiaci változásokhoz való alkalmazkodás, valamint a fenntarthatósági szempontok integrálása – ezekre felkészülten, proaktívan reagálunk.

Sok kérdést vetnek fel a kriptovaluták, vagy éppen a készpénzhasználathoz való alkotmányos jogot érintő viszony. Mi a bank állaspontja ezek tekintetében? Mit gondol Ön személy szerint?

Az MBH Bank álláspontja a kriptovaluták és a készpénzhasználat kérdésében a szabályozási keretek tiszteletben tartására és az ügyfélközpontú innovációra épül. A kriptovaluták kapcsán a bank figyelemmel kíséri a globális és hazai szabályozási fejleményeket, mivel ezek a digitális eszközök egyszerre jelentenek lehetőséget és kockázatot. Az MBH Bank számára fontos, hogy ügyfelei biztonságos és átlátható környezetben férjenek hozzá pénzügyi szolgáltatásokhoz, ezért a kriptovaluták integrálása csak szigorú kockázatkezelési és megfelelőségi előírások mellett képzelhető el. A készpénzhasználat alkotmányos jogával kapcsolatban a bank elkötelezett amellett, hogy ügyfelei szabadon választhassanak a fizetési módok között, legyen az készpénz, bankkártya vagy digitális megoldás.

Az MBH Bank aktívan támogatja a digitális átállást – például digitális ügyfélkiszolgáló pontok bevezetésével –, de tiszteletben tartja a készpénzhasználat jogát és szerepét a gazdaságban. Személy szerint úgy vélem, hogy a kriptovaluták izgalmas lehetőséget kínálnak a pénzügyi innovációra, de a volatilitásuk és a szabályozatlan környezetük miatt óvatosságra van szükség. A készpénzhasználat kapcsán pedig hiszem, hogy a választás szabadsága kulcsfontosságú, különösen a vidéki vagy hátrányos helyzetű ügyfelek számára, akik számára a készpénz még mindig a mindennapi tranzakciók alapja.

Az ESG megfelelés minden vállalat, intézmény életében elengedhetetlen feladat. Hogyan segíti a bank a vállalati ügyfeleit az ESG-megfelelésben és a fenntarthatósági célok elérésében? Milyen kihívásokkal szembesülnek a magyar vállalkozások az ESG-megfelelés terén, és hogyan támogatja őket ebben az MBH Bank? Hogyan integrálja az MBH az ESG szempontokat a mindennapi működésébe, és milyen konkrét lépéseket tett ennek érdekében?

Az MBH Bank elkötelezett amellett, hogy vállalati ügyfeleit aktívan támogassa az ESG-megfelelés és fenntarthatósági céljaik elérésében. Ennek érdekében a bank olyan infrastruktúrát, termék- és szolgáltatáspalettát alakított ki, amely mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek számára lehetővé teszi saját fenntarthatósági és klímacéljaik megvalósítását.

A hazai vállalatok számára az ESG-szabályozásoknak való megfelelés összetett és kihívásokkal teli folyamat. Az új fenntarthatósági jelentéstételi irányelv (Corporate Sustainability Reporting Directive, CSRD) bevezetése új követelményeket támaszt a vállalatokkal szemben, amelyeknek való megfelelés különösen a kis- és középvállalkozások számára jelenthet nehézséget. Ezek a kihívások magukban foglalják a jogszabályi megfelelés bonyolultságát, az erőforráshiányt, valamint az ESG-adatszolgáltatás nehézségeit.  Az MBH Bank felismeri ezeket a kihívásokat, és célzott ösztönzőkkel, kamattámogatott programokkal, valamint zöld finanszírozási megoldásokkal segíti ügyfeleit a fenntarthatósági átállásban.

A bank stratégiai célja, hogy a fenntartható pénzügyek terén is irányt mutasson más piaci szereplők számára, és aktív partnerként támogassa ügyfeleit a fenntarthatósági céljaik elérésében. Vállalatunk számára alapvető fontosságú, hogy szervezetünk és dolgozóink egyénileg is azonosuljanak a bankcsoport egészére kiterjedő fenntarthatósági értékekkel. Ezért lehetőséget biztosítunk számukra, hogy önkéntes alapon részt vehessenek különböző ESG-kezdeményezésekben, például az MBH Erdő gyarapítására szervezett faültetésekben és a Nemzeti Parkokkal közös természetvédelmi programokban. Emellett ESG-képzéseket tartunk felsővezetői szintig, és kötelező ESG e-learning tanfolyamot biztosítunk minden munkavállalónk számára, hogy elősegítsük a fenntarthatósági szemlélet mélyebb beépülését a vállalati kultúrába.

Milyen szerepet játszik az MBH a helyi közösségek támogatásában és a társadalmi felelősségvállalásban? Hogyan értékeli a bank a fenntarthatósági célok és a pénzügyi teljesítmény közötti kapcsolatot?

Bankunk elkötelezett a helyi közösségek aktív támogatása mellett. Társadalmi felelősségvállalási programjaink során kiemelt figyelmet fordítunk a kisebbségek és hátrányos helyzetű közösségek megsegítésére, célunk pedig, hogy lépéseket tegyünk a társadalmi egyenlőség felé és támogassuk a közösség fejlődését. Számos együttműködés révén segítjük a hátrányos helyzetű közösségeket. Főbb partnereink közé tartozik többek között a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat. Ezen szervezetekkel és még számos más hazai intézménnyel, alapítvánnyal közösen olyan hosszú távú kezdeményezéseket valósítunk meg, amelyek valódi segítséget nyújtanak az érintettek számára.

Támogatásaink nem csupán anyagi hozzájárulásból állnak, hanem önkéntes programjainkon keresztül munkatársaink is aktívan részt vesznek a segítségnyújtásban.  A fenntarthatósági célok és a pénzügyi teljesítmény között szoros kapcsolat áll fenn. Meggyőződésünk, hogy a hosszú távon fenntartható gazdasági működés csak úgy valósulhat meg, ha a vállalatok üzleti stratégiájukba integrálják a társadalmi és környezeti felelősségvállalást. Mint felelős vállalat, mi is arra törekszünk, hogy ezt a szemléletet minden tevékenységünkben alkalmazzuk. 

Az elhelyezkedés kérdése, a jövő, minden fiatal számára nagy kihívást jelent. Milyen tanácsot adna egy fiatalnak, aki a banki szektorban szeretne elhelyezkedni?

Véleményem szerint a banki szektor izgalmas és változatos karrierlehetőségeket kínál a fiatalok számára. Azoknak, akik ezen a területen szeretnének elhelyezkedni, azt tanácsolnám, hogy legyenek nyitottak az innovációra, hiszen a pénzügyi világ folyamatos átalakulásban van, és az olyan tényezők, mint a digitalizáció, a fenntarthatóság, valamint az új, ügyfélközpontú megoldások egyre meghatározóbb szerepet kapnak. Fontos, hogy azok, akik a szakmában képzelik el jövőjüket, a tanulmányok során megszerezhető elméleti tudás mellett törekedjenek a gyakorlati tapasztalatok elsajátítására is.

Az MBH Bank például kifejezetten a frissdiplomások számára indította el az MBH StartPlusz gyakornoki programot, amely lehetőséget biztosít a fiatalok számára, hogy megismerkedjenek a banki világ működésével, és értékes gyakorlati tapasztalatokat szerezzenek.  Emellett rendkívül fontos a folyamatos tanulás és a fejlődés iránti elkötelezettség, hiszen a banki szektorban a szakmai tudás mellett egyre inkább előtérbe kerülnek a soft skillek, mint például a problémamegoldó képesség, az analitikus gondolkodás és az ügyfélorientált szemlélet. Végül pedig azt tanácsolnám a fiataloknak, hogy merjenek kérdezni és kapcsolatokat építeni. A pénzügyi szektorban a kapcsolati háló kulcsfontosságú, továbbá számos lehetőséget kínál a személyes fejlődésre és a karrierépítésre.

Vajon szerethető egy bank, ha igen, akkor mitől? Hogyan áll ezen a területen az MBH?

Úgy vélem egy bank akkor tud igazán szerethetővé válni, ha nem csupán pénzügyi szolgáltatásokat kínál, hanem valódi értéket teremt ügyfelei számára. Ez megnyilvánulhat ügyfélközpontú kiszolgálásban, átláthatóságban, innovatív digitális megoldásokban, vagy akár fenntarthatósági és társadalmi felelősségvállalási elkötelezettségben. Az ügyfelek nem csupán egy intézményt keresnek, hanem egy olyan megbízható pénzügyi partnert, akivel azonosulni tudnak és támogatja őket céljaik elérésében.

Az MBH Bank célja, hogy ne csupán egy hagyományos bank legyünk, hanem olyan intézmény, amely képes az egyéni élethelyzetekre szabott, valódi támogatást nyújtani. Ennek érdekében folyamatosan fejlesztjük szolgáltatásainkat, hogy ügyfeleink számára minél gyorsabb, kényelmesebb és hatékonyabb pénzügyi megoldásokat kínáljunk.  A szimpátia elnyeréséhez az is hozzátartozik, hogy egy bank felelősségteljes szereplőként működik a társadalomban. Az MBH Bank elkötelezett abban, hogy fenntartható pénzügyi megoldásokat kínáljon, támogassa a helyi közösségeket, és olyan kezdeményezéseket indítson el, amelyek a környezetre és a gazdaságra egyaránt pozitív hatással vannak. Emellett hiszünk abban, hogy a teljeskörű banki szolgáltatás a személyes kapcsolatok építéséről is szól. Éppen ezért nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy szakértelmünk mellett az emberközpontúság és a bizalom is alapvetően meghatározza ügyfélkapcsolatainkat.

Személy szerint miként látja a bank jövőjét? Mit szeretne látni 5, 15, 25 év múlva? Mivel lenne elégedett?

A bank jövőjét egy ügyfélközpontú, technológiailag fejlett és társadalmilag felelős intézményként képzelem el, amely piacvezető szerepet tölt be Magyarországon és potenciálisan a régióban is. Öt év múlva, 2030-ra azt szeretném látni, hogy az MBH Bank teljes mértékben digitalizált ügyfélkiszolgálást nyújt, miközben fenntartja a személyes kapcsolatot ügyfeleivel, különösen az önkormányzati és egyházi szektorban. A digitális kioszkok és mobilalkalmazások további fejlesztése, valamint az ESG célok mélyebb integrálása kulcsfontosságú lesz. Tizenöt év múlva, 2040-re a bankot egy regionális szereplőként képzelem el, amely nemzetközi akvizíciók révén erősíti pozícióit, miközben a fenntarthatóság és a társadalmi hatás terén élen jár.

Huszonöt év múlva, 2050-re egy olyan bankot szeretnék látni, amely a mesterséges intelligencia és a blokklánc technológia segítségével személyre szabott, valós idejű pénzügyi megoldásokat kínál, miközben hozzájárul a klímaváltozás elleni küzdelemhez és a társadalmi egyenlőség előmozdításához. Elégedett lennék, ha az MBH Bank nemcsak pénzügyi, hanem társadalmi mérföldkővé válna, amely inspirálja a következő generációkat a felelős gazdálkodásra és innovációra. A siker mércéje számomra az, hogy ügyfeleink és munkatársaink egyaránt büszkék legyenek arra, hogy az MBH Bank részei, és hogy a bank valódi értéket teremtsen a társadalom számára.

Kovács Károly

Tartalom megosztása: